?>

Pierwsi dziennikarze firmowi w Polsce

03/12/2019

Tytuł dziennikarza prasowego oraz legitymacje prasowe przyznał swoim pracownikom koncern farmaceutyczny Gedeon Richter Polska, wydawca magazynu firmowego „Richter Life”. Otrzymali je członkowie zespołu redakcyjnego, którzy tworzą magazyn dla pracowników ukazujący się od ponad 8 lat.

Po raz pierwszy w Polsce, wydawca prasy firmowej przyznał swoim pracownikom legitymację prasową, która potwierdza fakt wykonywania pracy dziennikarza firmowego. Aż siedemnaście osób otrzymało legitymacje dziennikarskie. Są to pracownicy Działu Public Relations, a także specjaliści i eksperci z różnych obszarów spółki, m. in. laboratoriów, produkcji, HR czy logistyki. Od wielu lat piszą teksty, robią zdjęcia i tworzą infografiki, które są publikowane w magazynie „Richter Life” i w intranecie firmowym. Ostatnio, przez 2 lata z rzędu, magazyn zdobył złoto w konkursie magazynów firmowych Content Marketing Awards.

– Inwestujemy w naszych dziennikarzy. To grupa liderów opinii, bardzo ważna w komunikacji wewnętrznej. Ich warsztat i magazyn, który tworzą były już kilkukrotnie nagradzane. Zdajemy jednak sobie sprawę, że zdobywanie i utrzymanie uwagi czytelników magazynu firmowego jest coraz trudniejsze. Dlatego cały czas podnosimy poziom publikacji, a tytułem dziennikarza firmowego podkreślamy wagę pracy redakcyjnej naszych pracowników. Rzetelna informacja, na której nam zależy, to wartość i atut w komunikacji każdej firmy – powiedziała Aneta Grzegorzewska, Dyrektor ds. Korporacyjnych i Relacji Zewnętrznych

– W Europie Zachodniej zawód dziennikarza firmowego jest uznany od wielu lat i figuruje w oficjalnej klasyfikacji zawodów. Na uczelniach można wybrać specjalizację „Dziennikarstwo firmowe”, można też studiować ten kierunek na studiach podyplomowych.  W Polsce dziennikarze firmowi są niedoceniani, choć są jednym z filarów komunikacji firmowej. Z jednej strony, wykonują typową pracę dziennikarza, która polega na zbieraniu, hierarchizacji i przekazywaniu informacji oraz opinii swoim czytelnikom. Z drugiej strony, wykonują zadania z zakresu komunikacji firmowej, jakie nakłada na nich organizacja – mówi Krzysztof Urbanowicz, ekspert z zakresu dziennikarstwa, komunikacji i marketingu, który opracował specjalny program szkoleniowy dla dziennikarzy firmowych z Gedeon Richter.

Program szkoleń pod nazwą „Jak pisać, by być czytanym” składał się z serii szkoleń z zakresu nowoczesnych technik pisania informacji, technik pisania krótko i zwięźle oraz dynamicznych gatunków dziennikarstwa, jak wywiad i sylwetka. Umiejętności, które nabyli podczas szkoleń dziennikarze firmowi pomogą m. in. w komunikacji nowego systemu wartości, na którym opiera się kultura organizacyjna wdrażana przez Gedeon Richter.


Inne komunikaty

  • Richter i Mochida podpisują umowę licencyjną
    02/10/2020
  • Za tydzień rusza projekt pilotażowy „Kobieca infolinia – Gedeon Richter i Fundacja Edukacji Społecznej w trosce o zdrowie kobiet”
    17/09/2020
  • Komitet ds. Oceny Ryzyka w Ramach Nadzoru nad Bezpieczeństwem Farmakoterapii (PRAC) publikuje nowe zalecenia dotyczące leku Esmya®
    08/09/2020
Zobacz wszystkie komunikaty

Bezpieczeństwo leków

Bezpieczeństwo pacjentów jest najwyższą wartością dla Grupy Gedeon Richter, dlatego przykładamy ogromną wagę do kwestii bezpieczeństwa pacjentów poprzez monitorowanie informacji dotyczących działań niepożądanych, które wystąpiły w trakcie farmakoterapii. Zapewniamy pacjentom oraz lekarzom zawsze aktualne informacje o leku, jak również odpowiadamy na wszystkie zgłaszane pytania dotyczące bezpieczeństwa stosowania produktów leczniczych.

Zobacz wszystkie komunikaty