Bezpieczeństwo pacjentów jest najwyższą wartością dla Grupy Gedeon Richter, dlatego przykładamy ogromną wagę do kwestii bezpieczeństwa pacjentów poprzez monitorowanie informacji dotyczących działań niepożądanych, które wystąpiły w trakcie farmakoterapii.
lekalert@grodzisk.rgnet.org
rzecznik@gedeonrichter.com.pl
Komunikacja na linii lekarz-pacjent (farmaceuta-pacjent) jest wyjątkowym rodzajem wymiany słów i myśli. Może to być trudnym momentem zarówno dla jednej jak i drugiej strony. Dlatego w ramach VI edycji programu „Recepta na sukces” rusza kampania pt.: „Porozmawiajmy otwarcie o…”. Jej celem jest zwiększenie świadomości studentów medycyny i farmacji, a także lekarzy i farmaceutów, w zakresie potrzeb komunikacyjnych kobiet podczas konsultacji ginekologicznej lub farmaceutycznej.
„Recepta na sukces” to program, który od sześciu lat realizuje firma Gedeon Richter Polska Sp. z o.o., lider w obszarze ochrony zdrowia kobiet. W centrum zainteresowania firmy jest troska o zdrowie kobiet i ich szczególne oczekiwania oraz potrzeby (w tym także komunikacyjne) związane z wizytą u lekarza ginekologa lub w aptece. To sytuacje, w których liczy się właściwy dobór słów: w lekarskim gabinecie lub przy aptecznej ladzie mają miejsce rozmowy, które dotyczą najintymniejszych sfer życia każdej kobiety. W jaki sposób mówić o tym, co wstydliwe? Jak traktować pacjentkę, jako partnera we wspólnym dążeniu do właściwej diagnozy i skutecznych zaleceń? To niektóre z pytań, na które odpowie tegoroczna odsłona kampanii „Recepta na sukces”
#porozmawiajmyotwarcie
Projekt zakłada, że stworzenie przestrzeni na otwartą rozmowę o intymnych problemach oraz zapewnienie dobrej komunikacji i komfortowej atmosfery w trakcie badania ginekologicznego może wpłynąć na zmianę w zakresie regularnych badań profilaktycznych. Celem kampanii „Porozmawiajmy otwarcie o…” (#porozmawiajmyotwarcie) jest zwrócenie uwagi na to, że podstawą relacji pomiędzy lekarzem a pacjentką (farmaceutą i pacjentką) jest dobra, efektywna komunikacja, oparta na zaufaniu, empatii, wzajemnym słuchaniu i respektowaniu wzajemnych potrzeb. To, jak zostanie odebrany przez pacjentkę lekarz, będzie miało wpływ na decyzję o dalszej współpracy. Efektywna, obustronnie satysfakcjonująca komunikacja, to recepta na sukces w dbaniu o zdrowie kobiety.
Młodzi lekarze i farmaceuci a oczekiwania
Zachodzą głębokie zmiany w obszarze społecznych oraz systemowych oczekiwań związanych nie tylko z zawodem lekarza, ale także farmaceuty. Od lekarzy coraz częściej oczekuje się empatii, natomiast na młodych farmaceutów czekają ustawowe obostrzenia w zakresie opieki i usługi farmaceutycznej, między innymi w zakresie udzielania informacji dotyczących działania i stosowania sprzedawanych leków. Zwiększa się zakres odpowiedzialności, jaki został nałożony na lekarzy i farmaceutów, a także katalog społecznych, pacjenckich i klienckich oczekiwań, z jakimi będą musieli sobie radzić. Jedną z grup pacjentów, która stawia przed lekarzami i farmaceutami nowe wyzwania są właśnie kobiety.
Wiadomym jest, że tylko dobra komunikacja pomiędzy pacjentkami a lekarzami i farmaceutami przyniesie obopólne korzyści. Kobieta chętniej skorzysta ponownie z wizyty u tego samego ginekologa lub w tej samej aptece, gdy rodzaj komunikacji będzie odpowiadał jej potrzebom. Będzie czuła się bardziej komfortowo w lekarskim gabinecie lub aptecznej kolejce. W związku z tym w ramach VI edycji „Recepty na sukces” zostanie przeprowadzona ankieta badająca oczekiwania komunikacyjne kobiet. Na podstawie wyników ankiety przygotowane zostaną webinary dla studentów. Celem ich będzie wsparcie studentów ginekologii i farmacji w obszarze kompetencji miękkich, związanych z komunikacją z pacjentką oraz klientką apteki.
Chcemy być blisko kobiet, dać im możliwość kontaktu z lekarzem, uzyskania rzetelnych informacji na temat zdrowia, jeśli tego potrzebują. Uruchomiliśmy rozmowy online z lekarzem ginekologiem i lekarzem rodzinnym, by dać możliwość rozmowy nie tylko w sprawach zdrowia intymnego, ale także aby kobiety mogły zadbać o ogólny stan zdrowia – własny i swojej rodziny – tłumaczy Aneta Grzegorzewska, Dyrektor Pionu Korporacyjnego i Relacji Zewnętrznych Gedeon Richter Polska Sp. z o.o.
Z każdym naszym specjalistą można przeprowadzić rozmowę online. Ginekolog dostępny jest w poniedziałki i piątki: w godz. 17.00-19.00, a lekarz rodzinny we wtorki w godz. 17.00 – 19.00 i czwartki w godz. 19.00-21.00 – informuje Aneta Grzegorzewska i dodaje – oprócz tego, istnieje możliwość zadania pytania w komentarzu pod wydarzeniem lub wysłania maila na projektową skrzynkę. Na podstawie zadanych pytań lekarze przygotują odpowiedzi, które umieścimy na profilu projektu w formie vlogów.
Kampania została objęta patronatem Międzynarodowego Stowarzyszenia Studentów Medycyny IFMSA-Poland oraz Polskiego Towarzystwa Studentów Farmacji.
Dodatkowych informacji udzielają:
Weronika Kot, Specjalista ds. Public Relations, Gedeon Richter Polska, ; Koordynator kampanii „Recepta na sukces”
tel.: + 48 693 090 911, email: weronika.kot@grodzisk.rgnet.org
Jędrzej Sudnikowicz, Specjalista ds. Komunikacji, LoveBrands Relations; Biuro organizacyjne kampanii „Recepta na sukces”
tel.: 663 201 500, email: biuro@receptanasukces.pl