Bezpieczeństwo pacjentów jest najwyższą wartością dla Grupy Gedeon Richter, dlatego przykładamy ogromną wagę do kwestii bezpieczeństwa pacjentów poprzez monitorowanie informacji dotyczących działań niepożądanych, które wystąpiły w trakcie farmakoterapii.
lekalert@grodzisk.rgnet.org
rzecznik@gedeonrichter.com.pl
Jaka jest Polka 2021? Jak postrzega siebie, co jest dla niej najważniejsze, jakimi wartościami kieruje się w życiu, o czym marzy? Czy różni się pod tymi względami od matek i babek. Na te oraz wiele innych pytań odpowiada raport „Polki 2021. Nowe wartości na nowe czasy”*, który powstał na zlecenie Gedeon Richter Polska Sp. z o. o. zrealizowany w maju 2021 przez Mobile Institute.
Kobiety określają się jako osoby serdeczne, wrażliwe oraz ambitne. Przy tym chciałyby być bardziej konsekwentne, zdecydowane oraz sprytne. Najczęściej boją się samotności. Przeszkadza im też ich nerwowość.
Kobiety chętnie dzielą się swoim doświadczeniem i kreatywnością. Na ogół lubią siebie i są szczęśliwe.
Najważniejszymi wartościami dla nich jest zdrowie (51%), rodzina (45%) oraz solidarność (30%). Kariera i rodzina są tak samo ważne.
Kobiety uważają, że potrafią się odnaleźć w każdej sytuacji, jednak nie przepadają za zmianami. Polki mają konkretny plan i oczekiwania od życia. Są odważne, nie unikają trudnej prawdy.
Wehikuł czasu – czyli jak zmieniają się wartości na przestrzeni pokoleń
Tak, jak zostało wspomniane wcześniej, Polki zapytane o najważniejsze wartości, którymi kierują się w życiu wymieniają zdrowie (51%), rodzinę (43%) i solidarność (30%). Po dogłębniejszej analizie tych danych, wyraźnie widać, że różnią się one w podziale na pokolenia. Kobiety z pokolenia Z i Milennials na pierwszym miejscu zdecydowanie stawiają na zdrowie. Pokolenie X i pokolenie Xennials zdecydowanie traktują rodzinę jako wartość najbardziej znaczącą, uwzględniając również przyjaźń i zdrowie. Pokolenie Silver power natomiast jako najważniejsze dla siebie wartości wskazuje zdrowie, odwagę i honor.
Czy przyszłość jest kobietą
Rozwój jest rozumiany przez 1/3 kobiet jako bycie coraz lepszym na tle zawodowym, ale jest utożsamiany również ze sferą prywatną, jako rozwijanie swoich pasji, hobby, zainteresowań.
1/3 kobiet czuje potrzebę dokształcania się, z czym większość z nich (66%) uczy się samodzielnie poprzez czytanie specjalistycznych książek, uczestniczenie w webinarach, dodatkowych kursach.
Odwaga jest rozumiana przez kobiety jako brak obawy przed wyrażeniem własnej opinii oraz jako podejmowanie działań, gdy trzeba komuś pomóc, nawet gdy jest to niebezpieczne. 3/5 kobiet uważa się za osoby odważne.
Prawie 80% kobiet byłoby podekscytowane dużym awansem na odpowiedzialne stanowisko.
Według ankietowanych kobiet, kobiecie nie wypada nie mieć dzieci (13%), mieć w życiu wielu partnerów (13%) oraz pić alkoholu i palić papierosów (10%). Jednak prawie połowa kobiet z pokolenia Z (44%) uważa, że nie ma rzeczy, których nie wypada robić kobiecie. Okazuje się tu, że bardzo oceniające są kobiety z pokolenia Silver Power, które najbardziej krytyczne są w stosunku do konkubinatu oraz posiadania w życiu wielu partnerów.
Fast Life – czyli o tym, jak Polki rozumieją zdrowie
65% kobiet przez pojęcie „zdrowie” rozumie zarówno zdrowie fizyczne, jak i psychiczne.
Zdaniem ankietowanych kobiet, Polki nie do końca dbają o swoje zdrowie, aż połowa z nich nie bada się cyklicznie. 55% kobiet twierdzi, że zdrowo się odżywia. 71% kobiet twierdzi, że zdrowe odżywianie to robienie przetworów i picie więcej wody. Pokazuje to, że nie do końca rozumiemy czym jest zdrowe odżywianie. Idea slow life nie jest bliska dla 45% kobiet i aż 39% z nich nie wie czym ta idea jest. Aż 78% kobiet nie potrafi się zrelaksować. Kobiety oceniają swój poziom stresu na co dzień na 6.61, a swój poziom zmęczenia na 5.88.
Jakim typem kobiety jesteś?
Analiza odpowiedzi udzielonych przez respondentki pozwoliła na sformułowanie siedmiu portretów charakterologicznych Polek uwzględniających cechy charakteru, zestaw najważniejszych wartości oraz nastawienie do życia. Wśród nich najpopularniejszy okazał się typ Strażniczki Ogniska Domowego (30% Polek). Pozostałe typy to: nawigatorka (22% Polek), kobieta wysokich lotów (12%Polek), łebska babka (11% Polek), pani project manager (10% Polek), kreatorka (9% Polek), wyzwolona amazonka (6% Polek).
By dowiedzieć się jakim typem kobiety jesteś zapraszamy do rozwiązania quizu: https://opinie.mobi/token/JAKAJESTES
Raport Polki 2021 Nowe Wartości Na Nowe Czasy
*Raport „Polki 2021. Nowe wartości na nowe czasy” powstał na podstawie badania ilościowego zrealizowanego w maju 2021 przez Mobile Institute na zlecenie Gedeon Richter Polska Sp. z o.o. Badanie zostało przeprowadzone z wykorzystaniem metody CAWI (Computer-Assisted Web Interview) na grupie 2071 internautów, w której znalazło się 1236 kobiet i 835 mężczyzn w wieku 18+.