Raport – Polki 2021 – Nowe wartości na nowe czasy

Jaka jest Polka 2021? Jak postrzega siebie, co jest dla niej najważniejsze, jakimi wartościami kieruje się w życiu, o czym marzy? Czy różni się pod tymi względami od matek i babek. Na te oraz wiele innych pytań odpowiada raport „Polki 2021. Nowe wartości na nowe czasy”*, który powstał na zlecenie Gedeon Richter Polska Sp. z o. o. zrealizowany w maju 2021 przez Mobile Institute.

Kobiety określają się jako osoby serdeczne, wrażliwe oraz ambitne. Przy tym chciałyby być bardziej konsekwentne, zdecydowane oraz sprytne. Najczęściej boją się samotności. Przeszkadza im też ich nerwowość.

Kobiety chętnie dzielą się swoim doświadczeniem i kreatywnością. Na ogół lubią siebie i są szczęśliwe.

Najważniejszymi wartościami dla nich jest zdrowie (51%), rodzina (45%) oraz solidarność (30%). Kariera i rodzina są tak samo ważne.

Kobiety uważają, że potrafią się odnaleźć w każdej sytuacji, jednak nie przepadają za zmianami. Polki mają konkretny plan i oczekiwania od życia. Są odważne, nie unikają trudnej prawdy.

Wehikuł czasu – czyli jak zmieniają się wartości na przestrzeni pokoleń

Tak, jak zostało wspomniane wcześniej, Polki zapytane o najważniejsze wartości, którymi kierują się w życiu wymieniają zdrowie (51%), rodzinę (43%) i solidarność (30%).
Po dogłębniejszej analizie tych danych, wyraźnie widać, że różnią się one w podziale na pokolenia. Kobiety z pokolenia Z i Milennials na pierwszym miejscu zdecydowanie stawiają na zdrowie. Pokolenie X i pokolenie Xennials zdecydowanie traktują rodzinę jako wartość najbardziej znaczącą, uwzględniając również przyjaźń i zdrowie. Pokolenie Silver power natomiast jako najważniejsze dla siebie wartości wskazuje zdrowie, odwagę i honor.

Czy przyszłość jest kobietą

Rozwój jest rozumiany przez 1/3 kobiet jako bycie coraz lepszym na tle zawodowym, ale jest utożsamiany również ze sferą prywatną, jako rozwijanie swoich pasji, hobby, zainteresowań.

1/3 kobiet czuje potrzebę dokształcania się, z czym większość z nich (66%) uczy się samodzielnie poprzez czytanie specjalistycznych książek, uczestniczenie w webinarach, dodatkowych kursach.

Odwaga jest rozumiana przez kobiety jako brak obawy przed wyrażeniem własnej opinii oraz jako podejmowanie działań, gdy trzeba komuś pomóc, nawet gdy jest to niebezpieczne.
3/5 kobiet uważa się za osoby odważne.

Prawie 80% kobiet byłoby podekscytowane dużym awansem na odpowiedzialne stanowisko.

Według ankietowanych kobiet, kobiecie nie wypada nie mieć dzieci (13%), mieć w życiu wielu partnerów (13%) oraz pić alkoholu i palić papierosów (10%). Jednak prawie połowa kobiet
z pokolenia Z (44%) uważa, że nie ma rzeczy, których nie wypada robić kobiecie. Okazuje się tu, że bardzo oceniające są kobiety z pokolenia Silver Power, które najbardziej krytyczne są
w stosunku do konkubinatu oraz posiadania w życiu wielu partnerów.

Fast Life – czyli o tym, jak Polki rozumieją zdrowie

65% kobiet przez pojęcie „zdrowie” rozumie zarówno zdrowie fizyczne, jak i psychiczne.

Zdaniem ankietowanych kobiet, Polki nie do końca dbają o swoje zdrowie, aż połowa z nich nie bada się cyklicznie. 55% kobiet twierdzi, że zdrowo się odżywia. 71% kobiet twierdzi, że zdrowe odżywianie to robienie przetworów i picie więcej wody. Pokazuje to, że nie do końca rozumiemy czym jest zdrowe odżywianie. Idea slow life nie jest bliska dla 45% kobiet i aż 39% z nich nie wie czym ta idea jest. Aż 78% kobiet nie potrafi się zrelaksować. Kobiety oceniają swój poziom stresu na co dzień na 6.61, a swój poziom zmęczenia na 5.88.

 Jakim typem kobiety jesteś?

Analiza odpowiedzi udzielonych przez respondentki pozwoliła na sformułowanie siedmiu portretów charakterologicznych Polek uwzględniających cechy charakteru, zestaw najważniejszych wartości oraz nastawienie do życia. Wśród nich najpopularniejszy okazał się typ Strażniczki Ogniska Domowego (30% Polek). Pozostałe typy to: nawigatorka (22% Polek), kobieta wysokich lotów (12%Polek), łebska babka (11% Polek), pani project manager (10% Polek), kreatorka (9% Polek), wyzwolona amazonka (6% Polek).

By dowiedzieć się jakim typem kobiety jesteś zapraszamy do rozwiązania quizu: https://opinie.mobi/token/JAKAJESTES

Raport Polki 2021 Nowe Wartości Na Nowe Czasy

 

*Raport „Polki 2021. Nowe wartości na nowe czasy” powstał na podstawie badania ilościowego zrealizowanego w maju 2021 przez Mobile Institute na zlecenie Gedeon Richter Polska Sp. z o.o. Badanie zostało przeprowadzone z wykorzystaniem metody CAWI (Computer-Assisted Web Interview) na grupie 2071 internautów, w której znalazło się 1236 kobiet i 835 mężczyzn w wieku 18+.

Podobał Ci się ten artykuł? Podziel się ze znajomymi


Kategorie aktualności


Tagi w tej kategorii


Pozostałe aktualności

Energia jest kobietą: 11. edycja kalendarza Gedeon Richter
Świat ma kobiecy puls i w jego dziejach roi się od żeńskich końcówek. Nie każdej jednak twórczyni, naukowczyni czy władczyni dane było zapisać swoje nazwisko w pamięci potomnych. W hołdzie tym, którym się udało powstała 11. już edycja kalendarza artystycznego Gedeon Richter. Nosi tytuł „Energia kobiet” i przedstawia 12 wybitnych bohaterek....
Grant na zdrowie – wywiad z Polskim Związkiem Niewidomych
Konkurs „Grant na zdrowie” pozwoli realizować marzenia o szczęśliwej rodzinie – rozmowa z Elżbietą Oleksiak, Kierownikiem Centrum Rehabilitacji Instytutu Tyflologicznego Polskiego Związku Niewidomych, laureata nagrody głównej w I edycji konkursu „Grant na zdrowie – Gedeon Richter i Instytut Praw Pacjenta i Edukacji Zdrowotnej w służbie pacjentom”. Wszystko odczuwamy inaczej Potrzeby...
Antykoncepcja hormonalna a leki przeciwbakteryjne
Antykoncepcja jest podstawowym sposobem kontroli narodzin, a jej celem jest niedopuszczenie do zapłodnienia lub zagnieżdżenia zapłodnionej komórki jajowej.[1] Stosowanie antykoncepcyjnych środków hormonalnych to najczęściej stosowana metoda zapobiegania nieplanowanej ciąży. Aby mogły one prawidłowo i skutecznie spełniać swoje zadanie wymagane jest ich odpowiednie stężenie w surowicy krwi. [2] Pominięcie przyjęcia hormonalnego...
Solidarni z Ukrainą!
Z niepokojem i smutkiem obserwujemy to, co dzieje się tuż za naszą granicą. Pragniemy wyrazić naszą solidarność z obywatelami Ukrainy i zapewnić, że robimy co w naszej mocy, aby szczególnie teraz, w tym trudnym czasie pokazywać, że nasze wartości to nie puste słowa, a zdrowie naprawdę jest naszą misją. Dzięki...
Transformacja cyfrowa w ochronie zdrowia
Transformacja cyfrowa w ochronie zdrowia jest nieunikniona. Pandemia COVID-19 stała się poniekąd akceleratorem rozwiązań w obszarze e-zdrowia, ale przejście na cyfrową i zdalną samoopiekę zdrowotną wymaga zmiany mentalności pacjentek, gdyż w dużej mierze powinny polegać na sobie i nabrać do siebie zaufania. Jak wynika z raportu „Cyfrowe zdrowie Polek. Co...
Dzień Immunologii!
Układ immunologiczny pełni funkcje bariery, która zatrzymuje bakterie, wirusy, toksyny czy alergeny. Jak o niego zadbać zwłaszcza teraz, wiosną, gdy „królują” przeziębienia i alergie? Układ immunologiczny chroni nas przed czynnikami zewnętrznymi, ale także nieprawidłowymi podziałami komórek w organizmie (jak np. rozwój nowotworów). Tworzy go układ narządów, funkcjonalnie połączonych, takich jak:...